Abandon - Mezi láskou a smrtí. Meg Cabot

25.02.2013 10:55

Nedávno jsem trpěla příšernou mánií. Přečetla jsem jedním dechem všechny díly ságy Mediátor, právě od Meg Cabot. Šíleně mě to bavilo, a říkala jsem si, že je tot ak skvěle napsané, že to prostě pobaví a naplní každého. A že si těžko dovedu představit ságu, která by mě bavila víc. Neboť hlavní představitelky jsou obvykle stejné poleno jako já a mají i smysl pro humor, který se někdy trochu těžko chápe, jako ten můj. To jsem se ale sakra spletla! Když jsem dočetla Mediátora, smířila se s krásným koncem, hledala jsem něco dalšího, co by mě pobavilo a zaujalo. Ale nečekala jsem zázrak. A on se stal! Dostala se mi do ruky anglická verze knihy Abandon. Okamžitě mě to uchvátilo a tváhlo do děje. A nemohla jsems e dočkat, až konečně vyjde v češtině. Hned jak vyšla, šla jsem si pro ni, a pamatuju si, že jsem se nemohla odtrhnout. Byla jsem zrovna u přítele a nějak jsem prostě nemohla jinak, než číst a číst. Než jsem dojela domů, měla jsem skoro přečteno. Bylo to tak napínavé! Je to o dívce, která prožila klinickou smrt, dostala se do podsvětí a následně odtamtud utekla. Dostala tam od jednoho maldíka, vládce podsvětí mimochodem, nádherný diamant barvy bouřkových mraků, který ji měl ochraňovat před Fúriemi, které ji, jak se ukázalo, pronásledovaly pomalu na každém kroku. Milá Pierce se přestěhovala s maminkou na Ostrov kostí (ve skutečnosti se tak říká Long Islandu v Americe) v domění, že se tam všechno zlepší. Ale šeredně se spletla... Na druhou stranu ale potkala lásku, která je silnější než smrt.

Na téhle knize mě nezaujal jen námět. Dostalo mě, že většina věcí opravdu není vymyšlených, nýbrž se buď historicky stala, nebo ve skutečnosti existuje. Autorka se opírá například o skutečná místa (Long Island) nebo knihy o podsvětí a jeho božstvech. Asi nejznámější knihou, o kterou se opírá  jsou Staré řecké báje a pověsti. Konrétně příběh o Persephoně a Hádovi.

Závěrem bych jen chtěla říct, že vám záměrně nemám v úmyslu prozradit děj, abych vám nezkazila překvapení. Snad v dohledné době bude pokračování, které se jmenuje Underworld (Podsvětí).